Reklamace a postup jejího vyřízení

Kupující je po zjištění nedostatku povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, uvede své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

 

Formulář ke stažení zde: Uplatnění reklamace (soubor ve formátu PDF)

 

Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil, nejlépe při oznámení vady, nebo po oznámení vady bez zbytečného odkladu. Změna takové volby je bez souhlasu prodávajícího možná pouze tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukázala neodstranitelná.

 

Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, náleží mu práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

 

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace začne běžet v okamžiku předání nebo doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží musí být při přepravě zabaleno do vhodného obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

 

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí.

 

Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. V případě, že reklamaci uplatnil kupující podnikatel, neužije se pro vyřízení reklamace lhůta 30 dní, prodávající se však zavazuje vyřídit reklamaci v nejbližším možném termínu.

 

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

 

Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího, jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

 

Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím telefonu.

 

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

Odeslat článek známému   Vytisknout